سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس باغی

کانکس باغی

امروزه با رشد جمعیت و بیشتر شدن برخی نیاز های مردم در راستای ساخت ویلا یا یک واحد مسکونی در دل طبیعت و یا مکانی برای نگهبانی و حراست . از برخی محیط ها در جنگلها و مراتع و همچنین صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها مانند مصالح ساختمانی و مدیریت زمان، باعث شده که استفاده از کانکس باغی یا کانکس افزایش یابد.این نوع کانکس ها همچنین جزء سازه هایی بوده که پیشرفت کرده است . خیلی از مشکلات ساخت و ساز به روش سنتی را حل کرده است.یک کانکس باغی تمامی امکانات یک خانه مسکونی مثل: اتاق خواب، حمام و دستشویی، آشپزخانه، کمد دیواری، آبگرمکن دیواری، درب ضد سرقت و… را دارا است.

کانکس باغی,

کانکس مسکونی

 

چند نوع کانکس باغی وجود دارد؟

کانکس مسکونی

برای ساکن شدن سرایدار، باغبان و  یا افرادی که در باغ هستند، اکثرا از کانکس باغی استفاده می شود.کانکس، ساختمان محسوب نمی شود . به همین خاطر برای ساخت آن ها اصلا نیازی به مجوز نیست. صاحبان باغ از این کانکس ها که مزیت زیادی نسبت به ساخت روش سنتی دارد. در زمان خیلی کم به نصب این کانکس با تمام امکانات یک منزل مسکونی می پردازد.  به همین خاطر به این کانکس ها، کانکس مسکونی می گویند.کانکس باغی باید از جلوه و ظاهری زیبا و کلبه مانند برخوردار شود. برای بدنه آن معمولا از چوب یا پانل های طرح چوب و یا سقف های شیبدار طرح کلبه استفاده می شود. تا از نمای یکنواخت با محیط طبیعی باغ برخوردار شود.

کانکس سرایداری و نگهبانی

برای باغ های خیلی بزرگ که صاحب ملک فقط بعضی از روز ها به آن جا سر می زند، برای محافظت از باغ و انجام دادن کار های باغبانی نیاز به یک سرایدار است. به همین دلیل کانکس سرایداری به همین منظور در باغ نصب می شود.

ساخت کانکس در محل

قبل از این که به ساخت این کانکس اقدام کنیم، باید از سازه یک نقشه پلان به وسیله کارشناس با دانش ساخت خانه های پیش ساخته آماده شود.

از مراجعه و بازدید کارشناسان از مکان نصب، این نقشه به دست می آید. بعد از آن نقشه به طراحی شرکت منتقل می شود و در نتیجه نقشه های دو بعدی و سه بعدی طراحی می شوند.

نصب به دو روش اجرا در مکان و یا پیش ساخته در کارخانه و حمل کردن آن به مکان مورد نظر است.

برای باغ هایی که عرض خیابان کم بوده و امکان حمل کانکس با تریلی وجود ندارد. سازه را در مکان انتخابی مونتاژ و نصب می کنند.

برای انجام این کار حمل ادوات و تجهیزات ساخت و نصب به مکان مورد نظر ضروری است . که این حالت تفاوت زیادی در هزینه آن نسبت به سازه آماده ندارد. بعد از کامل کردن این مراحل باید انشعاب برق و آب را به کانکس وصل کرده و استفاده کنید.

در بعضی از مواقع، در کارخانه ها، کانکس باغی را نیمه کاره می سازند. پس از حمل آن با جرثقیل و نصب در مکان مورد نظر شروع به ساخت بقیه قسمت هایش می کنند. به هر حال در هر کدام از روش ها در کیفیت نهایی کانکس مشکلی به وجود نمی آید. توصیه می کنیم اگر به دنبال یک کانکس خوب که با تمام شرایط اقلیم سازگاری کند، این سازه بهترین انتخاب است.