سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر همان کیوسک های خدماتی و امدادی است . که اعضای هلال احمر ایران از آن ها در مواقع لازم استفاده می کنند. همه شما می دانید نشان حلال رنگ سرخ  اسم گروه بین الملل اعضای هلال احمر است . که در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و… به کمک و امداد رسانی آسیب زدگان می شتابند و این امداد فقط محدود به یک کشور نیست . بلکه در موقع بروز حادثه به کشور های دیگر نیز کمک رسانی می کنند. در زمان رخ دادن حوادث طبیعی، اگر آسیب دیدگان زیر آوار بماند. و نیاز به پانسمان فوری و  معالجه سرپایی داشتند.  تیم امدادی هلال احمر یک کابین سیار دارند که مجهز به امکانات و فوریت های پزشکی هستند که در این مواقع به یاری آسیب دیدگان می شتابند.

کانکس هلال احمر, کانکس | قیمت ، فروش کانکس | کانکس سیبا سازه

کانکس هلال احمر در زلزله

انواع کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر در دو نوع وجود دارد ، ثابت و چرخدار. لازم به ذکر است که کانکس چرخدار را برای نجات آسیب دیدگان می توانند به وسیله ماشین کشنده از مکانی به مکان دیگر جابجا  کنند.

کانکس ثابت

کانکس ثابت یک نوع کانکس هلال احمر است .که متراژ آن ها 15  و 36 متر مربع هستند و داخل آن دارای مکان های مختلفی مثل اتاق پانسمان ، اتاق استراحت پزشکان، اتاق نگهداری از داروهای مهم و ضروری است. برای این که بتوانند از این کاکنس در همه شرایط هوایی استفاده کنند، جنس بدنه آن را از نوع ساندویچ پانل می سازند.

کانکس هلال احمر ثابت همان طور که از اسمش پیداست، در یک مکان ثابتی بوده و برای حمل آن نیاز به جرثقیل است که در یک تریلی کفی می گذارند و به همین علت قلاب هایی در سقف آن به همین منظور قرار داده اند.

در زمانی که نیازی به خدمات رسانی نیست . از آنها به عنوان ایستگاه خدمات هلال احمر مورد استفاده قرار می گیرند .که اکثرا در بین جاده های بین شهری و حاشیه بزرگ راه ها قرار می گیرند و برای کمک رسانی جاده ای آماده خدمت هستند.

کانکس چرخدار

کانکس چرخدار درواقع مانند یک کاروان سیار می باشد.و آن نیز برای امدادرسانی و خدمات فوریت های پزشکی کاربرد دارد. تفاوت کانکس چرخدار با ثابت در این است که این سازه نیاز به جرثقیل و یا کامیون برای جا به جا شدن ندارد زیرا دارای دو محور چرخدار بوده و برای مسافت های کوتاه می توان به وسیله یک خودروی باری کوچک جابه جا شوند. اگر مسافت طولانی بود در این زمان مثل نمونه

قبلی که برایتان بیان کردیم باید از یک کف تریلی برای جابجایی از یک شهر به شهر دیگر استفاده کنند. از دیگر تفاوت های کانکس چرخدار با ثابت، ابعاد کوچک تر و بهینه سازی شده آن است.

این نوع سازه در امداد رسانی های ضروری و فوری به منطقه آسیب دیده منتقل می شوند. در زمان تمام شدن ماموریت در یک پارکینگ ویژه نگهداری شده . و تجهیزات آن ها مورد بررسی قرار گرفته و تکمیل می شود .تا بتواند در صورت بروز حادثه مجدد فورا به امداد رسانی بشتابند.

مزایای کانکس هلال احمر

کمک و امداد رسانی در زمان بروز حوادث طبیعی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت کانکس هلال احمر است.

از دیگر مزیت های این سازه می توان به مشاوره های سلامت و پزشکی در مناطق محروم اشاره کنیم.