سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس نیروگاهی

کانکس نیروگاهی

کانکس نیروگاهی تشکیل شده از شاسی تیرآهن که دیواره ها و سقف آن با ساندویچ های پانل با ضخامت 4 تا 12 سانتی متر تشکیل شده .یک اسکلت فولادی است. عایق پلی یورتان نسوز با دستگاه ویژه تزریق شده. در میان جداره های این پانل پیش ساخته قرار دارد. به همین علت این کانکس ها مقاومت زیادی در مقابل گرما و سرمای بسیار شدید دارند. و می توان از آن در شرایط سخت اقلیمی استفاده کرد.

اکثرا از این نوع کانکس در نیروگاه های تولید برق یا تصفیه خانه های آب و نیز معادن تولید نفت و زغال سنگ استفاده می شود. البته لازم به ذکر است از این سازه در مکان های دیگری مثل دستگاه های بی تی اس مخابراتی و در دیگر صنایع رو به رشد نیز استفاده می کنند.

کانکس نیروگاهی, کانکس | قیمت ، فروش کانکس | کانکس سیبا سازه

انواع کانکس نیرو گاهی

چرا از کانکس نیروگاهی استفاده می کنند؟

به دلیل مستحکم بودن در مقابل شرایط جوی و نیز ایزوله بودن در برابر گرد و غبار و صدای زیاد، از کانکس نیروگاهی استفاده می کنند. همانطور که گفته شد از این کانکس اکثرا در نیروگاه ها استفاده می شود زیرا در آن جا آلودگی صوتی زیاد بوده .کار کردن ماشین آلات و دستگاه ها، باعث به وجود آمدن گرد و غبار می شود. ساخت درب کانکس نیروگاهی از ساندویچ پانل و به صورت یخچالی و پنجره های دوجداره است . این عامل باعث در امان ماندن اپراتور دستگاه از آسیب های احتمالی از فعالیت ماشین آلات صنعتی می شود به ویژه اگر کاربری آن نگهبانی بوده و باید 24 ساعته آنجا حاضر شود.

همچنین هر چه قدر شرایط کار کردن . نیروگاه و یا معدن برای انسان سخت تر باشد. باید از ضخامت های بیشتری برای جداره سازه ها استفاده شود.

کانکس نیروگاهی و دیگر کاربرد های آن

در برخی از مواقع کانکس های نیروگاهی فقط مختص استفاده انسان ها نیست. بلکه برای نصب یک دستگاه خاصی در محل قرار می گیرد. اکثرا این دستگاه ها حاوی موج های ویژه و یا مدار های بسیار حساسی هستند.  که از ارزش زیادی به لحاظ مادی برخوردارند . و برای مصون ماندن از آسیب ها، اقدام به نصب کانکس نیروگاهی و قرار دادن . آن دستگاه، داخل کانکس می کنند. این مسئله باعث می شود که در زمان سرما و گرمای بسیار زیاد دستگاه مزبور مصون بماند. که معمولا در چنین مواقعی برای کنترل کردن. دمای درون سازه از سیستم تهویه متنوع که کولر های گازی با توان گرما و سرما ساز که رایج ترین آن است مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکس ایسگاه برق و ساخت آن

برای ساخت و تولید کانکس نیروگاهی لازم است .نقشه های فنی از قبل برای استخراج آن به وسیله تیم فنی، آماده و کل قسمت های پر جزئیات آن نیز با مقیاس وسیع و همچنین توضیحات به صورت متنی ذکر شود . و مسئول فنی نیروگاه آن را تایید کرده و امضا کند تا سازه دقیقا آن چه مورد نیاز خریدار است. استخراج و بهره برداری شود. در برخی مواقع با تغییرات جزئی در ابعاد و یا مشخصات فنی احتمال دارد. موجب ناکارآمدی این گونه سازه ها شود.